Deklaracja Dostępności
Daty publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2010-03-16
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-20
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- część plików nie jest dostępna cyfrowo,
Wyłączenia:
- niektóre dokumenty były umieszczane w postaci skanów,
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Grzegorz Warych, informatyk@strazmiejska.czestochowa.um.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 34 368 31 92. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Budynek ul. Krakowska 80 blok 3 - wejście od strony ulicy jest usytuowane ok. 60 cm nad powierzchnią chodnika i jest po schodach (5 stopni), ponadto posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych. Wejście prowadzi przez pomieszczenie wiatrołapu zabudowanego przeszklonymi panelami, które posiadają części ruchome stanowiące drzwi wejściowe. Części ruchome są o szerokości skrzydła od 95 - 100 cm. W wiatrołapie jest umieszczony intercom do bezpośredniego kontaktu ze strażnikiem, koordynatorem służby w terenie tzw. Dyżurnym Straży, który jednocześnie legitymuje każdą wchodząca osobę pod względem charakteru sprawy, z którą zgłasza się petent.
- Budynek jest dwukondygnacyjny i nie posiada windy, komunikacja z pierwszym piętrem odbywa się po schodach, kancelaria Straży i komórka kadrowa znajdują się na pierwszym piętrze budynku.
- Budynek nie posiada toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych. Budynek nie posiada pochylni, platform, nagłośnienia do informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
- Istnieje możliwość parkowania bezpośrednio wzdłuż budynku. Usytuowanie budynku wzdłuż jezdni nie pozwoliło na wytyczenie miejsca do parkowania dla osób niepełnosprawnych.
- Wejście do budynku nie jest ograniczone dla osób z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Brak możliwości korzystania z tłumacza języka migowego.
Aplikacje mobilne
Brak własnych / dedykowanych aplikacji mobilnych.
Informacje uzupełniające
Nasz serwis BIP został zaprojektowany zgodnie ze standardem WCAG 2.1 tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji ( test).
Serwis jest zgodny ze standardami W3C:
- HTML5
- WCAG 2.1 (minimum AA)
Serwis spełnia wszelkie normy Europejskie zawarte w dokumentach:
Unii Europejskiej:
- Deklaracja Ministrów z 11 czerwca 2006 r.
- Inicjatywa i2010
- Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/2102 z dnia 26 października 2016 r.
ONZ: Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych
Kompatybilność
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki. jak i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab , Shift + Tab , Enter i strzałek kierunkowych)
Wygląd
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
- Zmiana wielkości czcionki,
- Zmiana odstępów w tekście (między znakami, słowami, liniami),
- Zmiana kontrastu.
Pomoc w nawigacji:
Na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.
Wersja mobilna — działanie na różnych urządzeniach
Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.
Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.
W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.
Certyfikat Dostępności „Jednostka Bez Barier”
Certyfikat przyznany w następstwie przeprowadzonego audytu *) potwierdza wysoki stopień dostępności cyfrowej serwisu BIP dla osób niepełnosprawnych: niedowidzących oraz niewidomych i ociemniałych, a także osób z innymi typami niepełnosprawności (ruchowymi, słuchowymi, poznawczymi).
*) Niniejszy Certyfikat „Jednostka Bez Barier” potwierdza zgodność aplikacji (systemu strony BIP) z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, a także ze standardem WCAG 2.1 (na poziomie minimum AA). Nie informuje o poziomie dostępności wszystkich treści publikowanych przez: Straż Miejska w Częstochowie.